Powered by Blogger.
RSS

Tarta cu ciocolata si portocale

Un desert nu tocmai rapid de preparat, dar merita tot efortul! Eu ador combinatia de ciocolata cu portocale, daca mai este si asezata pe o tarta crocanta cu unt, este clar un deliciu!
 Reteta am luat-o dintr-o revista Good Food si am adaptat-o cat de cat la tava mea (care este de 28 de cm)doar ca partea proasta este ca in tava mea, care este  intinsa, nu mi-a incaput toata crema de portocale.


Pt tarta am folosit:
- 200 gr unt
- 100 gr zahar
- 350 gr faina alba
- 1 lingurita de esenta de migdale
- 1 ou batut.
Pentru umplutura (voi scrie cantitatea completa, voi decideti daca va incape sau nu in tava)
- 5 oua
- 200 gr zahar
- sucul si coaja de la 5 portocale
- 200 gr smantana
- 140 gr ciocolata
Prepararea aluatului:
 Se taie untul cubulete si se amesteca apoi cu toate ingredientele (mai putin oul) pana compozitia arata ca pesmetul-adaugam oul si amestecam pana se leaga compozitia. Ii dam forma unui disc si il acoperim cu folie de plastic dupa care il punem la frigider timp de 30 de minute.
Intindem apoi aluatul pe o masa infainata si il punem in tava unsa si tapetata cu faina, lasandu-i marginile afara (eu nu am facut asta si nu mi-a iesit cum trebuie).
Gaurim aluatul pe alocuri cu furculita si il bagam la cuptor 25 de minute la foc potrivit. Scoatem apoi aluatul, il lasam la racit si pregatim crema.

 Dam portocalele pe razatoare si apoi le stoarcem. Batem ouale cu zaharul, si apoi adaugam sucul si coaja de portocala si smantana. Amestecam bine si punem compozitia deoparte. Topim ciocolata la microunde sau pe baie de abur. Ungem tarta cu ciocolata, punem tava pe grilajul de la cuptor si turnam apoi incet si cu grija amestecul de portocale, Se coace 30-35 de minute pana se aseaza crema, apoi se scoate si se lasa la racit.
Daca nu as fi rupt marginile la tarta inainte de copt mi-ar fi incaput mai multa crema, asa ca nu repetati greseala mea; rupeti marginile dupa ce scoateti tava din cuptor!
In fine, cu crema mai putina dar totusi tot ce va pot spune este ca a fost un deliciu suprem. Mi-a rezistat pe masa o zi..deci cu siguranta am sa repet reteta rapid, cat mai gasesc inca portocale dulci.
Pofta buna!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comentarii:

Post a Comment